چرا یک بازی ژاپنی اینقدر طول کشیده است؟


رویداد اخیر Ubisoft Forward سرانجام برنامه‌های این استودیو برای برخی از بزرگترین IP‌هایش را روشن کرد. در خط مقدم این نمایشگاه، محبوبیت شدیدی داشت قاتلان عقیده فرنچایز، پس از موفقیت حماسه 2020 الهام گرفته از وایکینگ ها، والهالا، از وقفه کوتاه خود بیدار شد.، و آماده است تا یک بار دیگر بازار AAA را طوفان کند. هر گونه ترسی مبنی بر پایان یافتن فرنچایز پرچمدار یوبی سافت، با اعلام چهار بازی عظیم آینده، کاملاً از بین رفت. AC پروژه ها، از جمله یک بازی موبایل، بسیار مورد انتظار است سرابو مدخل جذاب با موضوع شکارچی جادوگر، اسم رمز Hexe. از همه هیجان انگیزتر بود اسم رمز قرمز، در ژاپن.


قاتلان عقیده طرفداران تقریباً از زمان عرضه اولین عنوان در سال 2007، خواهان انتشار ژاپنی بوده اند. داستان آزادسازی سرزمین مقدس توسط Altaïr در طول اولین جنگ صلیبی، مخاطبان را مجذوب خود کرد در حالی که به نظر می رسید فرنچایز را در مکان خاورمیانه خود قفل کرده است. با این حال، دو سال بعد، زمانی که دنباله داستان را به ایتالیای دوره رنسانس منتقل کرد، طرفداران متوجه شدند که این سریال نمی‌تواند به این راحتی بسته شود. اگر یوبی‌سافت خوشحال بود که روایت خود را از جایی به مکان دیگر پرتاب می‌کرد و همه چیز به جز ترک «زندگی واقعی» Assassins’ Order مستقر در سوریه، چه چیزی باعث می‌شد که استودیو از جهش منطقی به ژاپن برای کشف ماجراهای استادان جلوگیری کند. هنرهای رزمی؟

مطالب مرتبط: یک آزتک Assassin’s Creed می تواند باورنکردنی باشد

چیزی که در آن زمان مانند یک حرکت کاوالی به نظر می رسید برای یوبی سافت یک شاهکار بود. Assassin’s Creed II هنوز هم توسط بسیاری به عنوان اوج دست نیافتنی یک سری بسیار متنوع و طولانی مدت شناخته می شود، که بیشتر موفقیت این بازی به تغییر مکان آن در پس زمینه خیره کننده ایتالیای رنسانس نسبت داده می شود. نه تنها مناظر بدیع فلورانس و ونیز قرن پانزدهم یک زمین بازی فوق العاده زیبا را ایجاد کرد، بلکه به این معنی بود که این سریال می‌تواند بال‌های خود را باز کند و داستان فراگیر فوق‌العاده خود را بدون اینکه هرگز به یک مکان جغرافیایی گره بخورد، گسترش دهد. دو بازی دیگر سه‌گانه عالی اتزیو را تکمیل می‌کردند، اما سابقه آن برای فرنچایزی بود که اکنون دیدگاهی واقعاً جهانی را اتخاذ می‌کرد.

وقتی ماجراجویی های اتزیو به پایان رسید، بسیاری از طرفداران احساس کردند که اکنون زمان نقل مکان به سواحل ژاپن برای یک ماجراجویی جدید در سرزمین آفتاب طلوع است. تا به امروز، تصمیم به نقل مکان AC III to Revolutionary America یکی از عجیب‌ترین و جنجالی‌ترین سریال‌های تاریخ این سریال است. یوبی‌سافت به وضوح می‌خواست خط داستانی Kenway را در ابتدا بررسی کند AC III قبل از اینکه یک نسل به عقب برگردیم به ماجراهای ادوارد پدربزرگ دزد دریایی کانر. زوج Assassin’s Creed: Rogue با پیوندهای جغرافیایی و روایی با قاره آمریکا و بازیگران اصلی خط داستانی کنوی به پایان رسید. ژاپن بار دیگر باید منتظر بماند.

مطالب مرتبط: Ubisoft و Assassin’s Creed چیزی هستند که بازی Netflix به آن نیاز دارد – اما آیا کافی است؟

شاید در زمان AC: وحدتیوبی سافت در اولین حضور پرمخاطره خود بیشتر به رقصیدن با آهنگ خود علاقه مند بود تا شنیدن صدای طرفدارانی که به طور فزاینده ای خواهان انتقال به یک محیط آسیایی بودند، اگرچه در حال حاضر یافتن دلیل خاصی برای عدم تمایل استودیو به انتخاب سخت است. انتخاب آشکار شانس چنین بازی ای نمی تواند توسط کارگردان خلاق مجموعه کمک کند الکس هاچینسون با بیان اینکه در سال 2012 یک ژاپنی قاتلان عقیده یکی از “خسته کننده ترین تنظیمات” برای سریالی خواهد بود که همیشه سعی در انجام کاری جدید دارد.

هاچینسون همچنین اظهار داشت که پیشنهاد مصر به عنوان یکی از کسل کننده ترین مکان های پیشنهاد شده توسط طرفداران به حساب می آید. ریشه ها اغلب به عنوان یکی از بهترین آثار این مجموعه در خاطرات اخیر در نظر گرفته می شود. تشخیص اینکه آیا هاچینسون و شرکت واقعاً تمایلی به رویارویی با چشم‌انداز چنین مکان‌های ظاهراً «کسالت‌آور» نداشتند یا صرفاً نمی‌خواستند توسط خواسته‌های طرفدارانشان دیکته شوند، دشوار است، اما این تصور به دست می‌آید که خلاقان یوبی‌سافت مشتاق بودند. مسیری متمایز از آنچه از آنها انتظار می رفت، تراشید. آنچه را که دوست داری بگو قاتلان عقیده — به سختی می توان آن را با توجه به انتخاب های متنوع دوره ها و مکان های آن حدس زد.

مطالب مرتبط: یوبی سافت ادعا می کند که هشدار قمار بازی Assassin’s Creed Mirage یک اشتباه بود

با این حال، اکنون به نظر می رسد که فریب یک بازی ژاپنی اجتناب ناپذیر شده است. به طور فزاینده ای، روایت این فرنچایز کمتر به داستان معبد در برابر قاتلان گره خورده است که زمانی به عنوان گوینده سریال عمل می کرد. بدون جدا شدن از این لنگرگاه، تنظیمات عناوین تقریباً به‌طور تصادفی در جستجوی یک خانه و هویت به اطراف باز می‌گردند و به دلیل دور شدن بیش از حد از ریشه‌هایی که آن را عالی کرده‌اند، با انتقاد مواجه می‌شوند. شاید به سادگی اجتناب ناپذیر بود که یوبی سافت سرانجام با ایده عرضه ژاپنی در زمانی که هویت فرنچایز در خطر گم شدن برای همیشه بود، صلح کرد.

این تصمیم همچنین می‌تواند نشانه‌ای از ترس فزاینده باشد مبنی بر اینکه طرفداران از بازی‌هایی که هیچ امتیازی برای مخفی کاری، جاسوسی یا شیوه‌های درست قاتلان نمی‌دهند، ناامید شده‌اند. سراب کمک خواهد کرد که طرفداران کهنه کار را بازگردانیم، اما با دادن آنها اسم رمز قرمز، یوبی سافت نشان می‌دهد که واقعاً تمایل دارد به شاگردان فداکار آنچه می‌خواهند بدهد. با این حال، سوال بزرگ این است که آیا استودیو خیلی دیر اعلام کرده است. به دنبال موفقیت خارق العاده از شبح تسوشیما، فرنچایزی که به محبوبیت ژانر مخفی کاری کمک کرد چگونه می تواند با تجربه عالی ساکر پانچ مطابقت داشته باشد؟ برای بسیاری، یک ژاپنی قاتلان عقیده درحال حاضر وجود دارد. این فقط یوبی سافت نبود که آن را ساخت.

برای خواندن ضربه بزنید
Hasbro Pulse Con بازگشت 2022 با Star Wars، Transformers Exclusive را اعلام کرد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.