جین فوندا، لیلی تاملین در فیلم بی دست و پا پل ویتز – هالیوود ریپورتر


پس از گذراندن هفت فصل با هم، بدون زحمت در حال لابی کردن تک لاینرها به عنوان گریس و فرانکیجین فوندا و لیلی تاملین به خوبی آماده بودند تا شیمی کمیک خود را به یک بوم بزرگتر بیاورند، مانند آنچه توسط ویژگی جدید Paul Weitz ارائه شده است. حرکت در.

متأسفانه، آن‌ها فقط می‌توانند تا آنجا پیش بروند که از موضوعات اصلی اهنگی که هرگز به‌طور قانع‌کننده‌ای با مضامین تیره‌تر فیلم همخوانی ندارند، تمرکز کنند. با نادیده گرفتن یک عنوان عمومی ساده که شبیه چیزی است که جک لمون و والتر ماتائو ممکن است در دهه 70 از آن استفاده کرده باشند، طنز انتقام‌محور مطمئناً شبیه چیزهای Weitz به نظر می‌رسد که از طرف فیلمسازی می‌آید که از آمیختن ارتباط اجتماعی خودداری نکرده است. با طنز، همانطور که در نشان داده شده است دربارهی یک پسر (کارگردانی مشترک با برادرش کریس) در شرکت خوب و پدری.

حرکت در

خط پایین

فروش سخت یک کمدی انتقامی.

محل: جشنواره بین المللی فیلم تورنتو (ارائه گالا)
قالب: جین فوندا، مالکوم مک داول، لیلی تاملین، ریچارد راندتری، سارا برنز
کارگردان: پل ویتز
فیلمنامه نویس: پل ویتز

1 ساعت 25 دقیقه

در ظاهر، این مجموعه – یک جفت دوست قدیمی دوباره گرد هم می آیند تا برای همیشه (مثلاً به طور مرگبار) یک مشکل قدیمی را در برابر شوهر قلدر دوست مشترک که اخیراً بیوه شده است، حل کنند – نمی تواند برخی از موارد غیر قابل انکار را حفظ کند. 9 تا 5 جذابیت اما وقتی در اواخر فیلم انگیزه آن اکشن شدید آشکار می‌شود، با چنان تکان لرزه‌ای فرود می‌آید که عملاً جلوی سردرد را می‌گیرد تا جایی که فیلم هرگز نمی‌تواند به طور متقاعدکننده‌ای جایگاه کمیک خود را به دست آورد.

در نتیجه، علی‌رغم حضور خوشایند مخاطبان دو سرنخ آن، می‌تواند برای عنوان مستقل، که به دنبال توزیع به TIFF می‌آید، برای یافتن خانه‌ای مناسب – به ویژه زمانی که جمعیت هدف آن در برابر این ایده مقاومت بیشتری داشته باشد، چالشی باشد. ترک راحتی دستگاه های پخش خود و بازگشت به سینماها.

برای خواندن ضربه بزنید
شری لنسینگ، فیل روزنتال از بازگشت کالیفرنیا اسپریت گالا - هالیوود ریپورتر حمایت می کنند

کلر فوندا که پشت یک عینک بزرگ موشی و موهای سفید برفی پنهان شده است، دقیقاً شبیه کسی نیست که انتقام‌جویی داشته باشد. اما هنگامی که او در مراسم تشییع جنازه یک دوست عزیز ظاهر می شود، زمان کمی را برای احوالپرسی با خانواده شوهر متوفی (مالکوم مک داول) با جمله اعدام سرد تلف می کند: “هاوارد، من می خواهم تو را بکشم!”

دلیل دقیق نیت او تا مدت ها بعد به طور کامل با مخاطبان در میان گذاشته نخواهد شد. اما ظاهراً برای دوست قدیمی او، Evvie (تاملین، که می تواند مانند هیچ کس دیگری یک خط دور ریختنی معمولی را بالا ببرد)، می شناسد، که بیش از آن مایل است به کلر کمک کند تا اسلحه مورد نیاز خود را برای انجام ماموریتش تهیه کند.

Evvie، نوازنده‌ای که زندگی‌اش را بدون فیلتر گذرانده است، در مورد وضعیت شخصی خود دقیقاً توضیحی نداده است: او مجبور شد خانه‌اش را رها کند و به یک مرکز زندگی کمکی نقل مکان کند. اما او موفق می شود مداحی والتر را بالا ببرد و خود را معشوقه لزبین همسر مرحومش معرفی کند.

در میان این همه جسارت، کلر موفق می‌شود با شوهر سابق، رالف (ریچارد راندتری در اجرای دوست‌داشتنی) دوباره ارتباط برقرار کند و رمان‌های عاشقانه‌ی تازه‌ای که در پی آن‌ها اتفاق می‌افتد، فیلم را به مرکز حساس آن می‌بخشد. اما در حالی که یکی از سپری کردن زمان بیشتری با آن دو بسیار خوشحال خواهد شد، کلر هنوز کار ناتمامی با والتر سرکش و پشیمان کننده دارد. و هنگامی که گرانی تخلف او در نهایت آشکار می شود، سنگینی مطلق آن به سادگی با کمدی سیاه نابجایی که هم قبل و هم بعد از رویارویی دراماتیک انجام می شود، از بین می رود.

اگرچه تاملین (که ویتز برای او در سال 2015 نوشت مادر بزرگ) و فوندا کاملاً می توانند شخصیت های خود را به هر جهتی که از آنها خواسته می شود ببرند، حرکت در در نهایت بازیگران – و تماشاگر – را در یک بن بست ناخوشایند قرار می دهد.

برای خواندن ضربه بزنید
جشنواره When We We We Young روز افتتاحیه خود را به دلیل بادهای شدید لغو کرد - هالیوود ریپورتر

اعتبارات کامل

محل برگزاری: جشنواره بین المللی فیلم تورنتو (ارائه گالا)
شرکت های سازنده: Depth of Field، Limelight، Boies Schiller Entertainment
بازیگران: جین فوندا، مالکوم مک داول، لیلی تاملین، ریچارد راندتری، سارا برنز
کارگردان: Paul Weitz
فیلمنامه نویس: Paul Weitz
تهیه کنندگان: اندرو میانو، پل ویتز، استفانی مورر، کریس پارکر، دیلن سلرز
تهیه کنندگان اجرایی: زک شیلر، دیوید بویز، تایلر زاخاریا، دن بالگوین، بریتا رووینگز
مدیر فیلمبرداری: توبیاس داتوم
طراح تولید: Michael Wetstone
طراح صحنه و لباس: Molly Grundman-Gebrosi
تدوینگر: هیلدا رسولا
موسیقی: آماندا جونز

1 ساعت 25 دقیقه



مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.