جسیکا چستین و ادی ردمین در درام جنایی پزشکی – هالیوود ریپورتر


یک تصویر جنایی واقعی که جلوه‌های دلهره‌آور آن بدون دمی از دستکاری‌هایی که اغلب با چنین فیلم‌هایی همراه است، ایجاد می‌شود، توبیاس لیندهولم پرستار خوب یک مراقب کهنه کار (جسیکا چستین) متوجه می شود که بهترین دوست جدیدش در محل کار (ادی ردمین) ممکن است بیماران آنها را بکشد.

این واقعیت در لاگین‌ها و مطالب تبلیغاتی آشکار است، که مایه شرمساری است، زیرا درام بسیار خوب برای کسی که فقط نام ستاره‌ها و کارگردان را بداند بهتر عمل می‌کند: چنین بیننده‌ای – که ممکن است حدس بزند که “پرستار خوب” ردمین که بی‌گناه در رسوایی بوروکراسی بیمارستانی گرفتار شده است، بیشتر از آنچه در غیر این صورت ممکن است، دل‌شکستگی درام را احساس می‌کند. در هر صورت، این تصویر اولین نمایش مطمئن انگلیسی زبان برای لیندهولم است که زمانی همکار توماس وینتربرگ و کارگردان فیلم های دانمارکی بود. یک جنگ، یک هواپیماربایی و آر.

پرستار خوب

خط پایین

یک تراژدی جنایت واقعی گیرا، اما با طراوت غیرقابل دستکاری.

محل: جشنواره بین المللی فیلم تورنتو (ارائه ویژه)
تاریخ انتشار: 19 اکتبر (نتفلیکس)
قالب: ادی ردمین، جسیکا چستین، ننامدی آسومغا، کیم دیکنز، مالیک یوبا، آلیکس وست لفلر، نوح امریش
کارگردان: توبیاس لیندهولم
فیلمنامه نویس: کریستی ویلسون-کرنز

دارای رتبه R، 2 ساعت و 1 دقیقه

امی چستین، مادری مجرد، وقت خود را صرف مراقبت از دیگران می کند در حالی که سعی می کند بیماری خود را پنهان کند: او یک بیماری قلبی دارد که باعث مشکلات تنفسی مکرر می شود. دکتر او می گوید که او در خطر مرگ به زودی از آن است، مگر اینکه او پیوند دریافت کند. اما علیرغم کار در بیمارستان، او هنوز چندین ماه تا واجد شرایط بودن برای بیمه کار فاصله دارد. پرداخت هزینه پیوند غیرقابل تصور است، مگر اینکه او بتواند بدون توجه به درد و استرسی که ایجاد می کند، سر کار بماند.

برای خواندن ضربه بزنید
ریخته گری چقدر دقیق است؟ - هالیوود ریپورتر

هیچ یک از همکاران امی متوجه مشکل او نمی شوند. اما چارلی (ردمین) استخدام شده جدید، این کار را انجام می دهد و برای ارائه کمک می جهد. او داروهای مناسب را از داروخانه بیمارستان بیرون می آورد و در صورت نیاز او را می پوشاند. همانطور که این دو با یکدیگر آشنا می شوند، او به عضوی محبوب و مفید در خانواده او تبدیل می شود. او با پوشیدن ژاکت‌های کشباف راحت روی اسکراب‌هایش، به قدری به راحتی و وقار بیمارانشان توجه دارد که تصور اینکه او اشتباه کند، چه برسد به اینکه به عمد آسیب برساند، سخت است.

اما وقتی یکی از بیماران مسن در طبقه آنها می میرد، مدیران بیمارستان به سرعت صفوف خود را می بندند، به نظر می رسد می دانند که چیز بزرگی برای پنهان کردن دارند، حتی اگر مطمئن نباشند که چیست. هفت هفته پس از مرگ، افسر ریسک شرکت (کیم دیکنز، شرکتی وحشتناک) مجبور می شود پلیس را در مورد این رویداد غیرقابل توضیح آگاه کند، اما همچنان از تحقیقات داخلی به عنوان بهانه ای استفاده می کند تا هر آنچه را که می داند به آنها نگوید. کارآگاهان برای اطلاع از سوزاندن جسد بی‌خطر هستند، بنابراین حتی اگر مشکوک به تخلف باشد، هیچ موردی برای پیگیری وجود ندارد.

هنگامی که چارلی به مشاغل قبلی یا شهرهایی که در آن زندگی می کرد اشاره می کند، ممکن است چراغ های هشدار برای بیننده چشمک بزند. او شکایت می کند که همسر سابقش اجازه نمی دهد فرزندانشان را ببیند، که کوچک بودن محل کار باعث شده کسی شکایتی ساختگی از او داشته باشد. ردمین این خبر را مانند کسی که جزییات را صرفاً برای جلوگیری از خجالت حذف می‌کند، یا از روی فروتنی و نمی‌خواهد در مرکز توجه باشد، ارائه می‌کند. اما شایعاتی در مورد مرگ‌های غیرقابل توضیح در بیمارستان‌های دیگری که او را به کار گرفته‌اند، به گوش می‌رسد.

برای خواندن ضربه بزنید
رئیس MIA گایا تریدنت در استقبال از صنعت بین المللی - هالیوود ریپورتر

در حالی که لیندهولم دوستی همکاران را زیر نظر دارد، فیلمنامه کریستی ویلسون-کنز (بر اساس کتاب چارلز گریبر) به طور موثر از صحنه های رویه ای برای کشف پوسیدگی در این و سایر استراتژی های کاهش مسئولیت بیمارستان های انتفاعی استفاده می کند. از آنجایی که اعتراف به سوء ظن آنها در مورد چارلی در را برای پرونده های قضایی مرگ غیرقانونی و شاید بیشتر باز می کند، کارفرمایان قبلی به سادگی او را بی سر و صدا اخراج می کردند، هرگز دلیل آن را نمی گفتند و هرگز هیچ مشکلی را برای افراد خارجی مانند سایر کارفرمایان احتمالی تصدیق نمی کردند. او مانند یک کشیش کودک آزار از یک شغل به شغل دیگر نقل مکان کرد و انسولین و سایر داروهای شفاف را در کیسه های IV تزریق کرد تا باعث مرگ های تصادفی و سریع شود.

هنگامی که امی در نهایت این را به عنوان یک احتمال می پذیرد، او مجبور می شود نقش یک مامور مخفی را بازی کند. از آنجایی که هیچ جسدی برای بررسی وجود ندارد، او مجبور است به دنبال انواع شواهد باشد، بدون اینکه چارلی را ترسانده یا اجازه دهد رئیس‌هایش بفهمند که او به بازرسان کمک می‌کند. چستین به طور کلی درد و رنج این موضوع را بی سر و صدا بیان می کند، اما چند صحنه تهدید خانواده امی را چنان واضح می کند که به نظر می رسد ممکن است گره گشایی کند. از طرف ردمین، تا انتها فقط تنظیمات و شرایط او را تهدید کننده می کند. او حتی در هوای نگرانی و دوستی خود است، شما تعجب می کنید که آیا چارلی به نحوی دانش کاری را که انجام می دهد به خود اختصاص می دهد و به خود اجازه می دهد بیشتر روز خود را به عنوان پرستار ایده آلی که به نظر می رسد زندگی کند.

برای خواندن ضربه بزنید
سلطنت مخرب او به پایان می رسد - هالیوود ریپورتر

هنگامی که اتفاق اجتناب ناپذیر رخ می دهد و چارلی باید با پلیس روبرو می شود، ردمین از کلیشه های روانی قاتل اجتناب می کند، و درد عمیق و قانع کننده ای از خود نشان می دهد که حتی مجبور می شود به کارهایی که چارلی انجام داده فکر کند. “ما او را گرفتیم” وجود ندارد! خوشحالی در اینجا وجود دارد، به خصوص نه زمانی که عناوین پایانی به ما اطلاع می دهند که او چند نفر را کشته است و توجه داشته باشید که او چه مدت کار کرده است بدون اینکه توسط کسانی که سوء ظن قوی دارند متوقف شود. اگر تماشاگران سینمای آمریکا به دلایل بیشتری برای بیزاری از سیستم مراقبت های بهداشتی که با انگیزه سود اداره می شود نیاز دارند، در اینجا دلیل دیگری وجود دارد. با این حال، در زیر مجموعه شرکتی، کارکنان مراقبت های بهداشتی همچنان بهترین کار خود را انجام می دهند – مانند امی واقعی، “پرستار خوب” واقعی فیلم، که پس از دستگیری چارلی به سر کار بازگشت و در آنجا ماند.



مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.