تایلر پری قدیمی، برای بهتر یا بدتر – هالیوود ریپورتر


با بلوز جازمنتایلر پری بیش از هر چیز خود را یک نویسنده قابل اعتماد ملودرام های قابل استفاده نشان می دهد. این فیلم که برای اولین بار در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد و در 23 سپتامبر از نتفلیکس پخش خواهد شد، تمرینی در ترانه‌ها و کاریکاتورها است، یک بازی «نگاه به کلیشه». تقریباً همه مظنونان معمول کلیشه های سیاه و کتاب مقدس در اینجا ظاهر می شوند: ملاتوی غم انگیز، مامی، سیاه پوست جادویی، قابیل و برادرش هابیل. آنها، مانند قطعات یک پازل آشنا، تحت کارگردانی مطمئن پری و فیلمنامه سودمند جمع آوری شده اند. نتیجه گربه گربه ای هالیوود است.

مقایسه با پروژه های موجود اجتناب ناپذیر خواهد بود زیرا بلوز جازمن تلفیقی از آنچه در حال حاضر وجود دارد است. نکاتی وجود دارد کتاب سبز در تصویرهای خود از جنوب، دفترچه یادداشت در عاشقانه، گذشتن، هر فیلمی در مورد موسیقی دانان سیاه پوست که سعی می کنند آن را به سمت شمال بسازند، و همچنین آگوست ویلسون. این آخری یک الهام مستقیم است. پری روی فیلمنامه کار می کند بلوز جازمن برای بیش از دو دهه، پس از اینکه او به تولید ویلسون سر زد هفت پرده در آتلانتا ملاقات تصادفی با نمایشنامه نویس بعداً پری را تشویق کرد که این فیلمنامه را بنویسد.

بلوز جازمن

خط پایین

یک ملودرام قابل استفاده

محل: جشنواره بین المللی فیلم تورنتو (گالا)
تاریخ انتشار: جمعه، 23 سپتامبر (Netflix)
قالب: جاشوا بون، آمیرا وان، سولیا فایفر، آستین اسکات، میلاونا جمای جکسون
کارگردان-فیلمنامه نویس: تایلر پری

2 ساعت 7 دقیقه

بلوز جازمن یک روایت گسترده است، داستانی که یک زوج جوان را از ملاقات اولیه آنها در نوجوانی تا تلاش های دراماتیک آنها برای ماندن در زندگی یکدیگر تا بزرگسالی دنبال می کند. بایو (جاشوا بون) و لیان (سولیا فایفر)، که هر دو در یک جامعه کوچک خارج از هوپول، جورجیا بزرگ شده‌اند، به خاطر این واقعیت که احساس می‌کنند رانده شده‌اند، به هم پیوند می‌خورند. بایو، مؤدب و متفکر، برای پدرش، باستر (ای. راجر میچل) چاه ناامیدی است. برخلاف برادر خشن و خودباورترش ویلی ارل (آستین اسکات)، بایو نمی‌تواند شکار کند یا از خود دفاع کند. او همچنین نمی تواند ترومپت بنوازد، مهارتی که پدرش، یک نوازنده مشتاق، بسیار ارزش دارد.

برای خواندن ضربه بزنید
پیتون منینگ پروداکشن اوماها وارد معامله محتوایی با رسانه Mush کازین سال شد - هالیوود ریپورتر

باستر ترجیح می دهد با مادرش هتی مای (امیرا وان) وقت بگذراند، زنی با اراده که یک سرویس خشکشویی برای جامعه اداره می کند. آنها حساسیت های مشابهی دارند و هتی می اغلب از پسرش در برابر ظلم و تحقیر باستر دفاع می کند. هنگامی که بایو برای اولین بار لیان را ملاقات می کند، از زیبایی او شگفت زده می شود. او یک زن سیاهپوست با پوست روشن با موهای تقریباً مشکی است که موهایش را به صورت موخوره می پوشد و گونه های صورتی پودری دارد.

این دو دوستی آسان برقرار می کنند: هر روز عصر، لین یک هواپیمای کاغذی را به پنجره بایو می اندازد و آن دو زیر یک درخت بلوط با خزه های آویزان اسپانیایی ملاقات می کنند. آنها در مورد زندگی خود صحبت می کنند، رازها را به اشتراک می گذارند و Leanne به بایو می آموزد که چگونه بخواند. پری یک زبان بصری شکوفا را در سراسر به کار می برد بلوز جازمن، اما به خصوص در این صحنه ها. نور به شخصیت دیگری تبدیل می‌شود و زوج جوان و پاتوق‌هایشان را با درخششی گرم و طلایی حمام می‌کند.

رابطه آنها در طول تابستان و در فصل بارانی ایجاد می شود که یک بایو شکست خورده از لیان می خواهد که با او ازدواج کند. زن جوان – که معلوم شد توسط پدربزرگش مورد تجاوز قرار گرفته است – پیشنهاد او را با اکراه می پذیرد، زیرا می داند که خانواده اش اجازه نمی دهند. و حق با اوست. مادر لین از بوستون برمی گردد تا دخترش نورث را ببرد، جایی که هر دو برای سفید شدن پاس می شوند. بایو دلشکسته است، اما عشق او به لیان پابرجاست. او هر روز نامه‌های او را می‌نویسد که همه آنها توسط مادر لین رهگیری می‌شود، او نمی‌خواهد دخترش با «پسر زن شوینده» در تماس باشد.

برای خواندن ضربه بزنید
Comcast، Verizon، AT&T به دلیل عدم موفقیت در توقف دزدی فیلم - هالیوود ریپورتر شکایت کردند

بلوز جازمن 10 سال به جلو می پرد و به سال 1947 می رسد، زمانی که زندگی هر دوی روح های عاشق ما به طرز چشمگیری تغییر کرده است. بایو هنوز در خانه زندگی می کند و به مادرش در تجارت کمک می کند، اما باستر و ویلی ارل دیگر در اطراف نیستند. هر دو خانواده را رها کردند تا به عنوان نوازنده در شیکاگو تلاش کنند. لین به عنوان یک زن متاهل به هوپول باز می گردد. این فیلم به سال‌های اقامت او در بوستون (یا به طور کلی درباره او) نمی‌پردازد، اما می‌دانیم که شوهرش بخشی از یک خانواده قدرتمند و نژادپرست جورجیا است.

اکنون دوباره در همان مکان، این زوج با یکدیگر برخورد می کنند – این بار در عقب ماشین لیان، محافظت شده توسط تاریکی و مه. آنها اعتراف می کنند که هنوز عاشق یکدیگر هستند اما با توجه به زندگی پیچیده تر آنها، با هم بودن خطر زیادی دارد. بلوز جازمن وظیفه‌آمیز از طریق ضربات داستان عشق لیان و بایو، که توسط بازی‌های قوی بون و فایفر متحرک شده است، کار می‌کند. بون با نگاه نافذ و صدایی پر از حرکت چرخشی خاصی ارائه می دهد. به تصویر کشیدن او شخصیت نسبتاً نازکی را عمیق تر می کند و بینندگان را با لنگر احساسی مورد نیاز برای ریشه یابی بایو ارائه می دهد.

چون به آن نیاز دارد. در پس‌زمینه‌ی عاشقانه‌ی غم‌انگیز بایو، رابطه‌ی نادرست او با برادرش است. جدایی بین این دو از دوران کودکی آنها آغاز شد، زمانی که باستر آشکارا از ویلی ارل حمایت کرد و بایو را مسخره کرد. ویلی ارل، شخصیتی که پیچیدگی و آسیب‌هایش به اعتیاد به هروئین کاهش می‌یابد، همیشه برای پذیرش بایو، که از قضا، او را محبوب می‌داند، تلاش کرده است. آزار او در طول سال‌ها به نفرت تبدیل می‌شود، به‌ویژه پس از اینکه بایو در زندگی هنری که ویلی ارل برای خودش آرزو می‌کرد، دست و پا می‌زند.

برای خواندن ضربه بزنید
Barstool Sports، مایکل راپاپورت ادعاهای دوئل در منازعات عجیب افترا را کنار گذاشتند - هالیوود ریپورتر

برادران برای مدت کوتاهی به شیکاگو می‌روند، جایی که هر شب به عنوان یک موسیقی مشترک برای تماشاگران سفیدپوست شیفته اجرا می‌کنند. این صحنه ها از قوی ترین صحنه ها هستند بلوز جازمن، موسیقی شاد آرون زیگمنز (با تنظیم موسیقی ترنس بلانچارد) و رقص پرانرژی دبی آلن را به نمایش می گذارد.

بلوز جازمن لذت بخش است، ضیافتی روایی از پیچ و خم ها. کار حیرت‌انگیز بازیگران به ما کمک می‌کند، به بینندگان کمک می‌کند تا داستان را هضم کنند و فیلمنامه پری را از آسیب‌های جانبی دامنه وسیع آن نجات دهد. این فیلم یک مکاشفه نیست و نه خیلی از کارهای دیگر پری دور می شود، اما نشان می دهد که کارگردان ممکن است آماده باشد تا از منطقه آسایش خود خارج شود.



مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.